dramaturgi & flow

image4

Läste ut Doppler igår. Gick och handlade idag och sa lite ajö till skogen. Den dramaturgiska kurvan säger att akt ett är introduktion, akt två etablering, akt tre eskalering och klimax, och akt fyra lösning och avrundning, jag är en akt två-människa, jag vurmar för akt två. Doppler är mest en lång akt två, och det gjorde mig oanat ganska orolig... mest är det fantastiskt. Men också oroligt. Hur mycket akt två den än är, så har den fortfarande början och slut, och där emellan sker förändring. Ho ho, så välformulerat av mig.

Jag får nog ta och läsa den igen, helt enkelt.

image5

"mandolinsolo... og litt sånn slow sexy dance flow groove", sa Janove om Enden av November.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0