dröm #1

Jag skulle gå på bio med min mamma, bror och hans vän, minns inte vilken, men det var nog den som pratar mycket. Vi ville se en bra film, men fick biljetter till en dålig uppföljare, men vi gick och handlade lite godis likväl. Affären var full av godis, men de tog bort allt för det var någon sorts högtid som hade slutat... de andra hade fått tag på lite ditt och datt i sötsakkategorin, men kvar fanns bara en stor skinka. Jag köpte den inte. På parkeringen satt det någon utan hår i förarsätet på bilen framför oss, vi körde förbi och det var Helge. Jag snurrade runt i baksätet och vi gjorde det klassiska minspelet:

Helge: o_o
Elin: O______O
Helge: o_o
Elin: 8D
Helge: :D

Jag vinkade som en galning och sa "mamma mamma, Helge i bilen!" Hon tyckte att vi skulle vända och åka tillbaka och prata med honom, men det tyckte inte jag. Vi gjorde det ändå och Annalotta kom med. När vi kom tillbaka var bussen där och resten av bandet och ett väldigt alternativblondt fan. Vi hälsade ordentligt på Helge och lite grann på de andra, men mest bara vinkade återhållsamt för de var lite reserverade och på väg någonstans. Ses i Malmö, sa vi och vinkade lite till.

Med tanke på att jag inte har kontroll över mina drömmar, antar jag att det kunde varit värre. Tar man bort lite drömkonstigheter och själva situationen så var det i grunn och bånn en repris av verkligheten. Jaja. Första Kaizerdrömmen, kan bara gå nerøver nå.

image7

Packade ner mina CDs i två pappkassar igår. Nu först blev det väldigt tomt på min hylla.

"It's like a seven layer lie pie... it does not taste good!" sa Ellen om lögner, sann historia.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0